با خوردن گوجه فرنگی امروز کرج کچلی خود را درمان کنید

استفاده از میدان‌های الکتریکی پالسی برای گوجه فرنگی امروز کرج کامل به‌عنوان یک درمان پیش‌فرآوری برای به دست آوردن پوره‌هایی با خواص مرتبط با سلامتی بالا پیشنهاد می‌شود. میوه گوجه فرنگی در معرض قدرت میدان الکتریکی مختلف (0.4، 1.2 و 2 کیلوولت سانتی متر-1) و تعداد پالس (5، 18 و 30 پالس) قرار گرفت. گوجه فرنگی پس از فرآوری به مدت 24 ساعت در دمای 4 درجه سانتی گراد نگهداری شد و سپس آسیاب شد و با روغن زیتون 5 درصد مخلوط شد.

گوجه

محصول مبتنی بر گوجه فرنگی به دست آمده تحت هضم دستگاه گوارش در شرایط آزمایشگاهی قرار گرفت.

تیمارهای به طور قابل توجهی مقدار و کسر زیستی قابل دسترسی کاروتنوئیدها را در محصول مشتق شده افزایش دادند. تیمارهای انجام شده در 2 کیلو ولت سانتی متر 1 و پالس 30 منجر به بیشترین افزایش در غلظت هر یک از کاروتنوئیدهای مورد مطالعه در محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی شد.

مقدار کاروتنوئیدهای گنجانیده شده در فاز میسلی در محصولات به‌دست‌آمده از گوجه‌فرنگی‌های تیمار شده با، به‌ویژه پس از استفاده از 5 پالس در 2 کیلوولت سانتی‌متر 1 افزایش یافت.

تحت چنین شرایط درمانی، دسترسی زیستی لیکوپن، δ-کاروتن، β-کاروتن، γ-کاروتن و لوتئین به ترتیب 132٪، 2٪، 53٪، 527٪ و 125٪ افزایش یافت. بنابراین، استفاده از به عنوان یک پیش تیمار می تواند به عنوان یک فناوری امیدوارکننده برای به دست آوردن مشتقات گوجه فرنگی با پتانسیل آنتی اکسیدانی بالا در نظر گرفته شود.
تمام آنزیم های گوارشی (آ-آمیلاز از پانکراس خوک، پپسین از معده خوک، پانکراتین از پانکراس خوک و خوک عصاره صفرا)، منیزیم هیدروکسید کربنات، کلسیم کلرید دهیدرات، منیزیم کلرید هگزا هیدرات (99٪)، منیزیم سولفات هگزا کلرید، سولفات منیزیم بی کربنات سدیم و فسفات سدیم از سیگما آلدریچ (سنت لوئیس، MO، ایالات متحده آمریکا) خریداری شد.

کلرید پتاسیم از Panreac (بارسلون، اسپانیا) به دست آمد. مونوپتاسیم فسفات از Acros Organics (نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا) خریداری شد. بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHT)، اسید هیدروکلریک و هیدروکسید سدیم از Scharlau Chemie S.A. (بارسلونا، اسپانیا) به دست آمدند. لیکوپن، γ-کاروتن، δ-کاروتن، β-کاروتن، لوتئین، فیتوفلوئن و فیتوئن از Carote-Nature (Ostermundigen، سوئیس) به دست آمد.