با لامپ هالوژن یکتا افروز فضای خانه خود را خوشبو کنید

راندمان لامپ هالوژن حدود 30 درصد است این بدان معناست که 30 درصد از برق مصرفی در واقع به نور تبدیل می شود لامپ هالوژن یکتا افروز عمدتاً در نورافکن ها استفاده می شوند و متأسفانه دوام زیادی دارند و حداکثر طول عمر آن 3.5 سال است.

از اول سپتامبر 2018، لامپ هالوژن یکتا افروز توسط اتحادیه اروپا ممنوع شده است از این تاریخ، الزامات بهره وری انرژی برای لامپ ها سفت شده است و لامپ ها باید حداقل دارای برچسب انرژی B باشند لامپ های هالوژن تقریبا همیشه دارای برچسب انرژی C یا D هستند.

می توانید لامپ هالوژن یکتا افروز را با یک لامپ فلورسنت رول شده مقایسه کنید، آنها حاوی کمی جیوه هستند که برای محیط زیست سمی و مضر است، بنابراین، لامپ های کم مصرف شکسته را با احتیاط کنترل کنید، آنها را از طریق زباله های شیمیایی دفع کنید، یک لامپ کم مصرف بازدهی 40 درصدی دارد و بین 6 تا 10 سال عمر می کند.

لامپ

 

از نظر خروجی نور، یک لامپ کم مصرف 9-13 وات معادل لامپ رشته ای 40 واتی قدیمی است بنابراین انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند و بسیار مقرون به صرفه هستند یک لامپ کم مصرف باید گرم شود این گاهی اوقات تا یک دقیقه طول می کشد در نتیجه، آنها کمتر قادر به روشن و خاموش کردن مکرر متوالی هستند وقتی کمی بزرگتر شوند، می توانند شروع به وزوز کنند.

لامپ های کم مصرف در رنگ های مختلف سفید موجود هستند لامپ های معمولی کم مصرف قابل تنظیم نیستند، لامپ های LED از گروه هایی از LED های کوچک تشکیل شده اند لامپ های LED از گاز استفاده نمی کنند، بلکه از ماده جامد برای تولید نور استفاده می کنند یک لامپ LED می تواند تا 50 سال عمر کند، لامپ های LED دارای راندمان 50 درصدی هستند که آنها را به کم مصرف ترین لامپ هایی تبدیل می کند که می توانید در حال حاضر تهیه کنید، هنگام خرید یک لامپ ال ای دی، برای مقایسه نور خروجی، به جای وات به لومن توجه کنید.