ذرت شیرین قزوین کرج خوزستان

ذرت در گروه غلات قرار می گیرد و در طبقه ی تک لپه ایها قرار دارد، این گیاه در راسته ی گندم سانان قرار دارد و بعد از گندم بیشترین اراضی دنیا زیر کشت ذرت شیرین است، در کشور ایران نیز ذرت شیرین قزوین زبانزد بوده و به سراسر کشور ارسال می شود؛ در شهرهای دیگر کشور مانند کرج و خوزستان نیز زمینهای بسیاری به کشت ذرت شیرین اختصاص یافته است.

ذرت شیرین قزوین کرج خوزستان

قیمت ذرت شیرین

قیمت ذرت شیرین

عوامل بسیاری وجود دارد که بر قیمت ذرت شیرین تاثیر دارد که در ادامه توضیح داده می شود، عواملی مانند: حمل و نقل، کیفیت ذرت، نوع بسته بندی.

گفتنی است که هر چه کیفیت ذرت بیشتر باشد از قیمت بیشتری برخوردار است این کیفیت یعنی محصول تازه با دانه های درشت و شیرین، ذرت با دانه های ریز و کمی مانده قیمت کمتری دارد که از این نمونه نیز می توان غذا و یا کنسرو خانگی خوشمزه ای تهیه کرد.

وقتی که ذرت در مراحل اولیه کشت باشد تا آخرین مرحله یعنی برداشت مراقبتهایی را دارد که این مراقبتها باعث ایجاد هزینه هایی برای کشاورز خواهد شد تمامی این عوامل از زمان کاشت تا برداشت روی قیمت نهایی ذرت تاثیر گذارند، زمانی که کشاورز محصول خود را به فروش می رساند فرد خریدار آنها را باید تا کارخانه برای فرآوری محصول حمل کند که این نیز هزینه ای جدا داشته و بر قیمت ذرت تاثیر گذار است.

محصولاتی که از ذرت به دست می آید مختلف هستند مانند: بلال، کنسرو ذرت، ذرت خشک (یا بو داده) و ذرت مکزیکی کیلویی غیره؛ هر کدام از این مواردی که گفته شد ممکن است به صورت فله و یا بسته بندی به فروش برسند هنگامی که ذرت شیرین را به صورت بسته بندی تهیه کنند به دلیل اینکه بسته بندی نیز هزینه ای را در بردارد باعث می شود نوع بسته بندی از فله ی آن گرانتر باشد.

به تازگی قیمت ذرت افزایش پیدا کرده است که عوامل جهانی نیز روی آن تاثیر گذار بوده، کاهش قیمت نفت، افزایش تولید ذرت در برخی از کشورها کاهش تقاضا برای ذرت به دلیل شیوع برخی از بیماریها باعث شده است که قیمت جهانی ذرت شیرین افزایش پیدا کند.

ذرت شیرین کرج

ذرت شیرین کرج

در ایران در شهرهای مختلفی اقدام به کشت و پرورش گیاه ذرت شیرین می شود که یکی از این مناطق کشت کرج می باشد، این ذرت دارای دانه های درشت، شیرین و آبدار است.

افراد معمولاً به جز سه وعده ی اصلی از میان وعده هم استفاده می کنند، به همین خاطر خوردن ذرت شیرینی که در کرج تولید شده است صد در صد بهتر از میان وعده ای مانند چیپس و فست و فود است، داشتن بدنی سالم نیازمند تغذیه ی صحیح است ذرت به دلیل داشتن فیبر فراوان از بروز مشکلات گوارشی کم می کند در صورتیکه بیشتر میان وعده ها دارای چربی و کالری زیادی هستند و به بدن ضرر می رسانند، خواص ذرت بسیار زیاد است که در ادامه بررسی می شود.

  • آنتی اکسیدان موجود در ذرت مانع از بروز پیری زودرس می شود و باعث جوان ماندن پوست خواهد شد، ذرت شیرین منبعی از مواد معدنی و ویتامینها است که باعث درخشندگی و صاف شدن پوست می شود.
  • ذرت به دلیل داشتن ویتامین E برای از بین بردن جای جوش مفید است و مانند یک ماسک فوق العاده معجزه می کند، کافی است دانه های ذرت را به حالت خمیری درآورد سپس بر روی پوست ماساژ داد و بعد از پانزده الی بیست دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو داد.
  • فرآورده ای که از ذرت شیرین به دست می آید روغن ذرت است که هم مصرف خوراکی دارد و هم مصرف غیر خوراکی؛ می توان روغن ذرت را روی پوست مالش داد و یا با افزودن به غذا از خواص آن که کمک به تقویت فولیکولهای مو است بهره برد.
  • افراد بسیاری بعد از مراجعه به پزشک متخصص می شنوند که خوردن ذرت شیرین برای استحکام مو و جلوگیری از ریزش آن مفید است، دلیل آن وجود ویتامین C و E، آهن، لیکوپن و آنتی اکسیدان است.
  • وجود مقادیر زیادی از ویتامین B12، فولیک اسید و آهن باعث درمان آنمی می شود، خوردن روزانه حداقل صد گرم ذرت شیرین به بانوان و افراد کم خون توصیه می شود.
  • وجود اسیدهای چرب امگا۳ در ذرت آن را به ماده ی بسیار مفید برای قلب و عروق تبدیل کرده است، این ماده به عملکرد قلب کمک بسیاری می‌کند.

ذرت شیرین حلقه ای

ذرت شیرین حلقه ای

ذرت شیرین را به روشهای مختلفی نگهداری می کنند، در صورتی که افراد بخواهند ترشی ذرت شیرین درست کنند بهترین روش این است که آن را به صورت ذرت حلقه ای برش بزنند در این صورت خوردن ذرت راحت خواهد بود، از ذرت حلقه ای در ترشی مخلوط نیز استفاده می کنند.

برای اینکه ذرت را کباب کرد می توان آن را به صورت حلقه حلقه نیز برش زد در این صورت دانه ها بهتر پخت خواهند برد و سریعتر کباب می شوند.

 برای تغذیه دام می توان از ذرت دامی برزیلی استفاده کرد.

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که وقت کمی دارید و مقدار زیادی هم ذرت اما نمی‌دانید که با این همه ذرت چکار کنید در این شرایط برش زدن ذرت ها به صورت حلقه ای نسبت به دانه کردن آنها سرعت کار را بیشتر می کند بعد از آن فریز کردن ذرتها باعث ماندگاری بیشتر آنها خواهد شد‌، بهتر است قبل از فریز کردن آنها را آبپز کرد.

بسیاری از افراد ذرت حلقه ای را برای حیوان خانگی خود سفارش می دهند، ذرت از خوراکیهای مورد علاقه ی طوطی است، ذرت شیرین نرم و آبدار است و به راحتی خورده می شود.

برای سفارش این محصول کافی است مقدار دلخواه خود را ذکر کنید و بعد از تماس با افراد مربوط با این بخش آن را ثبت سفارش کنید.

ذرت شیرین خشک

ذرت شیرین خشک

روشهای متفاوتی برای نگهداری محصول ذرت وجود دارد، معمولاً برای نگهداری طولانی مدت ذرت شیرین آن را خشک می کنند در این صورت می توان آن چند سال نگهداری کرد و از آن در تهیه ی انواع سالاد، ترشی، دسر و غذا استفاده کرد، حتی عده ای از همین ذرت شیرین خشک به عنوان بذر استفاده می کنند.

وقتی افراد در کنار یکدیگر جمع شده اند و مشغول صحبت هستند یک خوراک ساده اما خوشمزه می تواند گرمی این دورهمی را بیشتر کند این خوراک همان ذرت بو داده است که با ذرت خشک تهیه می شود.

برای سفارش این محصول می توان با پل ارتباطی که همان شماره مشاورین است تماس گرفت و بعد از گرفتن راهنماییهای لازم جهت چگونگی خرید آن را ثبت سفارش کرد، این محصول هم به صورت کیلویی بسته بندی شده و هم به صورت فله و عمده به فروش می رسد.