عوامل موفقیت در تولید بیواتانول از شیره خرما

عوامل موفقیت در تولید بیواتانول از شیره خرما عبارتند از درمان اولیه، روش تخمیر، و تصفیه. Busic و همکاران اظهار داشت که تأثیرگذارترین عامل در به دست آوردن محتوای بیواتانول از قند خرما، ضربه زدن و توزیع در طول فرآوری است زیرا قند خرما به راحتی در شرایط محیطی آسیب می بیند. Kismurtono  همچنین توضیح داد که محتوای بیواتانول تولید شده از شیره خرما صنعتی تخمیر شده به شدت تحت تأثیر کیفیت مواد خام مورد استفاده قرار می گیرد.

در همین حال، به گفته سبایانگ و همکاران، خلوص اتانول را می توان از طریق فرآیند تقطیر با استفاده از زئولیت به عنوان جاذب افزایش داد. تولید اتانول زیستی از ساقه موز برای کاربردهای تولید برق از نظر اقتصادی و محیطی بسیار سودآور است.

تولید بیواتانول از شیره خرما مشهد یک فناوری نسبتاً جدید است. بیواتانول پتانسیل را به عنوان سوخت خودرو دارد زیرا ارزش حرارتی بالایی دارد. این ارزش حرارتی بالا منجر به زمان سوزاندن طولانی می شود. جایگزینی سوخت نیاز به سطح اتانول بالای 95 درصد دارد. در مطالعه حاضر، تخمیر بی هوازی برای تولید اتانول در سطوحی انجام می‌شود که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های سازگار با محیط زیست استفاده شود.

تحقیقات متمرکز بر پردازش شیره خرما پاستوریزه به بیواتانول توسط محققانی مانند انجام شده است، اما محتوای بیواتانول به دست آمده هنوز کمتر از 95٪ است، بنابراین نمی توان از آن به عنوان جایگزینی برای سوخت خودرو استفاده کرد. بنابراین، انجام تحقیقات برای تولید اتانول زیستی که می تواند به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای سوخت های زیستی مورد استفاده قرار گیرد، هنوز مهم است.

این تحقیقات از روش تخمیر و تقطیر چند سطحی برای تولید سوخت های زیستی استفاده می کنند که می توانند به عنوان جایگزین سوخت های زیستی که سازگار با محیط زیست هستند استفاده شوند. روش تخمیر بی هوازی از کشت میکروبی ساخته شده از مخلوط شیره خرما و S. cerevisiae به عنوان تلقیح استفاده می کند افزایش بازده اتانول تا 99.5 درصد توسط تقطیر طبقه ای انجام شد.

بر اساس استدلال های بالا، هدف از این مطالعه افزایش تولید بیواتانول از شیره خرما طبیعی از طریق بهینه سازی S. cerevisiae به عنوان تلقیح بود. این تحقیق به عنوان اطلاعاتی برای صنعت بیواتانول برای توسعه شیره خرما به عنوان ماده خام برای ساخت سوخت های زیستی بسیار مهم است.

  • منابع:
    1. Enhancement of bioethanol production from palm sap (Arenga pinnata (Wurmb) Merr) through optimization of Saccharomyces cerevisiae as an inoculum
  • تبلیغات: 
    1. مردم سومالی از دوچرخه برای دوخت لباس استفاده می کنند.
    2. عروسکی که با استفاده از نور راه می رود
    3. کشت موفقیت آمیز خیار قرمز در شهرستان جویبار!
    4. دزدی که با دکمه فلزی تمام درها را می گشود