مصرف جوشانده گوجه فرنگی امروز تهران برای درمان آبریزش بینی

وطن گوجه فرنگی آمریکای جنوبی و مرکزی است گوجه فرنگی امروز تهران به طور فشرده در مناطق دریای اژه، مدیترانه و مرمره کشورمان کشت می شود، گوجه فرنگی یکی از سبزیجاتی است که اساس غذاهای ترکی را تشکیل می دهد زیرا تقریباً در هر دستور غذا از آن استفاده می شود.

لیکوپن، موثرترین آنتی اکسیدان شناخته شده برای بدن، بیشتر در گوجه فرنگی امروز تهران یافت می شود، گوجه فرنگی همچنین منبع مهمی از ویتامین های C، A و K است، مطالعات نشان می دهد که مصرف بالای لیکوپن بر سلامت قلب و عروق تأثیر مثبت دارد.

زمانی که 1 فنجان گوجه فرنگی امروز تهران مصرف شود، 57.3 درصد نیاز روزانه به ویتامین C، 22.4 درصد نیاز ویتامین A، 17.8 درصد نیاز ویتامین K و 7.9 درصد نیاز فیبر تامین می شود. علاوه بر این، گوجه فرنگی؛ منبع خوبی از پتاسیم، نیاسین، ویتامین B6 و فولات است، 11.4 درصد نیاز روزانه به پتاسیم، 5.6 درصد نیاز نیاسین، 7.0 درصد نیاز ویتامین B6 و 6.8 درصد نیاز فولات تامین می شود.

گوجه

سپس با گوجه‌فرنگی شفابخش که سفره‌های صبحانه، ساندویچ‌ها و دیگ‌ها را زینت می‌دهد، آشنا می‌شویم، در اینجا فواید گوجه فرنگی آورده شده است؛ حمایت از پتاسیم و لیکوپن به تعادل سطح فشار خون کمک می کند. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم همچنین به کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

در حالی که پتاسیم فشار خون را متعادل می کند، به تعادل تراکم سدیم نیز کمک می کند و از دفع سدیم اضافی از بدن از طریق ادرار حمایت می کند، نیاسین؛ سال هاست که برای کاهش سطح کلسترول بالا در خون استفاده می شود، ویتامین B6 و فولات به خنثی کردن مواد شیمیایی که می توانند برای بدن خطرناک باشند کمک می کنند، لیکوپن همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL (بدخیم) کمک کند.

لیکوپن ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در زنان کاهش دهد، رابطه قوی بین مصرف لیکوپن و در نتیجه افزایش سطح لیکوپن خون و کاهش بروز بیماری عروق کرونر قلب مرتبط با آترواسکلروز وجود دارد.