ذرت علوفه ای رقم مای خوشمزه ترین سوپ را بپزید

ذرت یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین غلات در بین مردم جهان است، این دانه به روش های مختلفی استفاده می شود.

کبابی، پخته شده، به صورت ذرت بو داده، آرد ذرت، روغن ذرت و کنسرو ذرت از دیگر اشکالی است که در هر فصلی می توانید آن را به مدت طولانی با توجه به تاریخ انقضای روی قوطی مصرف کرده و نگهداری کنید.

ذرت علوفه ای رقم مای یکی از غلات مهم است، خاستگاه آن قاره آمریکا بوده و پس از گندم بیشترین زمین کشاورزی جهان به ذرت اختصاص دارد، ذرت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است و همچنین منبع خوبی از فیبر و سرشار از کالری است.

این غلات سرشار از فیبر و مواد معدنی و همچنین ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف است، انواع ذرت: ذرت دندان اسبی، ذرت کریستالی، ذرت آردی، ذرت ذرت بو داده، ذرت غلاف، ذرت مومی و ذرت شیرین.

ذرت

ذرت نیز مانند سایر غلات از کربوهیدرات تشکیل شده است، بیش از 28 تا 80 درصد وزن خشک ذرت را نشاسته تشکیل می دهد همچنین درصد بسیار کمی قند در این نوع ذرت وجود دارد اما در ذرت شیرین مقدار نشاسته کمتر و در عوض مقدار شکر زیاد است.

این نوع قند ساکارز است و اثر نامطلوبی بر قند خون ندارد، ذرت فیبر زیادی دارد، البته این فیبر در انواع ذرت متفاوت است اما معمولا بین 9 تا 15 درصد است.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ذرت نیز بسته به نوع آن متفاوت است اما پاپ کورن سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین است.

پاپ کورن می تواند منبعی از فسفر، منیزیم، روی، مس و منگنز باشد، به ویژه برای کودکان زیرا بیشتر آنها به این غذا علاقه زیادی دارند، ذرت شیرین حاوی اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین B6، نیاسین و پتاسیم است.

بنابراین ذرت به دلیل مبارزه با فعالیت رادیکال های آزاد مضر برای پیشگیری و مبارزه با ریزش و خشکی مو مفید است.

علاوه بر این، ذرت حاوی ویتامین K است که می تواند به جذب کلسیم در بدن و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو کمک کند.