پیرزنی با خوردن آویشن کوهی برگ پهن تمتم موهایش سفید شد

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که آویشن کوهی برگ پهن ممکن است در کنترل پوسیدگی کپک خاکستری در میوه گواوا موثر باشد.

این اثرات ممکن است به قالب در خانه نیز تبدیل شود یک مطالعه قدیمی‌تر در سال 2007 نشان می‌دهد که آویشن می‌تواند به عنوان ضدعفونی‌کننده در خانه‌هایی که غلظت کم کپک وجود دارد، استفاده شود.

با این حال، اگر کپک قابل توجهی در خانه خود پیدا کردید، بهتر است از یک متخصص برای حذف آن استفاده کنید.

آژانس حفاظت از محیط زیست می گوید که تیمول، نوعی روغن آویشن، همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از آفت کش ها هم در فضای باز و هم در داخل خانه است و معمولاً برای هدف قرار دادن موارد زیر استفاده می شود:

باکتری ها
ویروس ها
موش ها
موش

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که اسانس آویشن در برابر پشه های بالغ و لارو آنها موثر است.

می توانید با مخلوط کردن 4 قطره روغن آویشن به ازای هر قاشق چای خوری روغن زیتون یا مخلوط کردن 5 قطره به ازای هر 2 اونس آب، یک ماده دافع خانگی درست کنید.

آیا تا به حال مسمومیت غذایی داشته اید؟ آویشن ممکن است بتواند به پیشگیری از آن کمک کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2013 نشان داد که روغن آویشن به عنوان یک نگهدارنده طبیعی محصولات غذایی در برابر چندین باکتری متداول موجود در مواد غذایی که باعث بیماری انسان می شوند، حتی در غلظت های پایین، پتانسیل را نشان می دهد.

علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2011 نشان داد که روغن آویشن در برابر سویه‌های مقاوم باکتری‌های استافیلوکوک، انتروکوک، اشریشیا و سودوموناس مؤثر است.

مهم است که توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که مصرف روغن آویشن از مسمومیت غذایی شما جلوگیری می کند. به علاوه، اگر به طور منظم مکمل‌های آویشن مصرف می‌کنید، احتمالاً بسیاری از باکتری‌های خوب روده خود را از بین می‌برید.

عفونت قارچی
آویشن فقط به طور بالقوه در برابر باکتری ها موثر نیست در مورد قارچ نیز ممکن است کمی آسیب ببیند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2021 نشان داد که دوزهای بسیار پایین اسانس آویشن در برابر کاندیدا آلبیکنس، یکی از علل شایع عفونت های قارچی، حتی زمانی که قارچ به داروی تجویزی فلوکونازول مقاوم بود، قارچ کش است.

با این حال، تحقیقات انسانی برای دانستن اینکه آیا مصرف روغن آویشن می تواند کاندیدا را درمان کند، مورد نیاز است.